מהן הטעויות שאת עושה כשאת רוצה לרדת במשקל?

ירידה במשקל ושמירה על אורח חיים בריא הן נקודות רגישות אצל לא מעט נשים.

יש כאלה שעושות דיאטות כל חייהן ומצליחות לרדת במשקל,

יש כאלה שניסו דיאטה אחת או שתיים והן דווקא הצליחו לרדת כמה קילוגרמים

אבל הן לא הצליחו לשמור על התוצאות לאורך זמן ויש את אלה שמעולם לא עשו דיאטה

אבל כן מבינות את החשיבות של שמירה על אורח חיים בריא.

.

בכל מקרה, המשותף לכל אותן נשים שהן רוצות לעשות שינוי.

לפעמים מרוב שהשינוי הזה בוער בנו מבפנים אותן נשים מוכנות לעשות צעדים קיצוניים

לשם כך וזו גם אחת הסיבות שהדיאטות הללו לא מחזיקות הרבה זמן.

כ

אז אם החלטת שאת רוצה לרדת במשקל ואת גם רוצה לשמור על התוצאות הללו לאורך זמן

ריכזתי עבורך את 5 הטעויות הנפוצות ביותר שכדאי להימנע מהן כדי לא להישבר באמצע הדרך

ובאמת להשיג את התוצאות שאת רוצה.

,

אז מהן חמש הפעולות שעלייך ***לא לעשות ***

כשאת רוצה לרדת במשקל-

ל

(1) לא לעשות שינויים קיצוניים מדי- 

כ

יוצא לי לדבר עם המון נשים שמגיעות לנקודת שפל מסוימת- זו יכולה להיות כבר הרגשת כבדות נוראית, או כאבים בגב או בכפות הרגליים עקב נשיאת המשקל הכבד, או אירוע שמתקרב שממש בא להן להיראות בו טוב ופתאום גילו ששום בגד בארון כבר לא עולה עליהן ולפעמים זה פשוט ייאוש כי הן יודעות שמגיע להן להיראות כמו שהן היו רוצות. לא משנה מהי הסיבה לאותה תחושת חוסר שביעות רצון, העניין הוא שאותן נשים רוצות לעשות שינוי והן קמות עם המון מוטיבציה ובבת אחת הן משנות את ההרגלים שלהן ב-180 מעלות. זה יכול להיות למשל שהן מתחילות לאכול רק ירקות, מפסיקות לאכול לחם, מדלגות על ארוחת הבוקר, שותות רק שייקים או אבקות למיניהן ועוד כל מיני מעשים שרחוקים מאורח החיים שלהן כיום. ברגע שעושים מעשים קיצוניים מדי אז הגוף נכנס לשוק- בהתחלה אותן נשים תראנה ירידה במשקל אבל היא תיפסק במהרה כי הגוף נכנס למנגנון של שבוי בשבי והוא רוצה לשמור על המאגרים שיש ברשותו כעת ולא להגיע למצב של מחסור. בנוסף, ברגע שמשנים בקיצוניות את כל מה שהגוף רגיל לקבל הוא מתחיל בפירוק מסת השרירים, מה שגורם לדלדול העצם ולא באמת מוריד את רקמות השומן. פעולות אלה לא באמת יחזיקו לאורך זמן וסתם יגרמו לייאוש רצון לחזור להרגלים הישנים במהרה.

ף

(2) לא להוריד בבת אחת את כל מה שאת אוהבת לאכול- 

בהמשך לסעיף הקודם ולעובדה שאנו נוטות לעשות צעדים קיצוניים כדי לרדת במשקל הרבה נשים נוטות לוותר על מזונות שהן אוהבות לאכול. לרוב אלו יהיו מזונות פחות בריאים עתירי קמח לבן או סוכר. כמובן שאני לא ממליצה לאכול מזונות עתירי קמח לבן וסוכר כל היום וגם לא כל יום אבל בטח שלא ממליצה לוותר עליהם לצמיתות. המזונות הללו תורמים בעיקר לנפש וגם נותנים זריקות אנרגיה שאנו זקוקות להן בייחוד בשעות אחר הצהריים המאתגרות. כי ברגע שמוותרים על אוכל שאוהבים זה בהחלט יעזור להוריד את הקילוגרמים העודפים לעתיד הקרוב, אך לטווח הרחוק רק ירחיק אותנו מהיעד. מכיוון שברגע שאת מונעת מעצמך מאכל שאת אוהבת את מרגישה בעונש ואת מרגישה שאת מקפחת את עצמך. כל פעם שתיזכרי במאכל הזה תרגישי צביטה בבטן ובשלב מסוים פשוט תישברי עד שתגיעי למצב שאת לא רק חוזרת לאכול אותו אלא עד חוזרת לאכול כמויות גדולות ממנו גם להשלים את כל אותן הפעמים שמנעת מעצמך לאכול אותו. הזלילה הזאת מגיעה כדי לגרום לך להרגיש טוב ולתת לך את התחושה שהחזרת לעצמך את השליטה לידיים. אז גם אם הצלחת כבר לרדת במשקל סביר להניח שתעלי אותו בחזרה ואפילו עם עודפים. כן חשוב למצוא תחליפים בריאים יותר למאכלים מסוימים ולנסות לשלב בהם קמח מלא, תמרים, אגוזים, שקדים, זרעים וכו'.

  • ע

(3) לא לספר לכל העולם שאת בדיאטה- 

כשנשים מסוימות מתחילות בדיאטה הן נוטות לספר לכל הסובבים אותן שהן בדיאטה. ואז הן מרגישות במבחן בכל פעם שהן מכניסות ביס לפה. כשאת מתחילה תהליך של ירידה במשקל אני כן בעד לספר למשפחה הקרובה, לבני הבית שגרים איתך או לחברה קרובה כדי שיוכלו לתמוך בך, ולחילופין גם לא לפתות אותך במאכלים שאת לא רוצה לאכול. אבל כן הייתי משאירה את ההתחייבות והעדכונים לשאר הסביבה שזה חברים לעבודה וחברות שלא ראית הרבה זמן לשלב מאוחר יותר, במטרה לא להעמיס עלייך או לגרום לך תחושת חרדה מהתהליך או ציפייה לתוצאות מהירות בשטח. רק לאחר זמן מה, שכבר רואים התחלה של תוצאות על עצמך ושאת כבר מרגישה בטוחה בעצמך ובתהליך שאת עוברת, שווה לשתף גם את שאר הסביבה. כך ירד מפלס הלחץ ואת תרגישי הרבה יותר נינוחה ובטוחה בעצמך ובתהליך שאת עוברת.

ך

(4) לא לצמצם כמויות באוכל- 

בשום אופן אל תוותרי על ארוחות. גם את מרגישה שאת לא ממש רעבה ושאת יכולה לוותר על ארוחה מסוימת תאכלי בכל מקרה את הארוחה הזאת כדי להעניק לגופך את כל הויטמינים והמינרלים שהוא זקוק להם. ברגע שמונעים מהגוף את סך הקלוריות הדרושות לו כדי להתקיים (בלי קשר לירידה במשקל) אז זה נהיה כמו כדור שלג והגוף נהיה רעב יותר יותר ודורש ממך להחזיר לו את הכמויות האלה בכל מיני צורות- זה יכול להתבטא בהשתוקקות מטורפת למשהו מתוק, בהתקפי זלילה לא ברורים או רצון מטורף לאכול כמות גדולה יותר בצלחת. זה לא אומר עלייך כלום, זה רק אומר שהגוף שלך מאותת שחסרות לו קלוריות חשובות והוא רעב ולא מאוזן. אז בפעם הבאה שאת מרגישה שאת לא ממש רעבה ושאין לך בעיה לוותר על ארוחת הבוקר או על ארוחת הערב תזכרי שהגוף לא שוכח לך את זה והארוחה הזאת תחסר לו. גם  אם לא באותו היום אז ביום שאחרי וביום שלאחריו וזו דרך תלולה לעלייה במשקל בטווח הרחוק ולא בירידה במשקל.

פ]

(5) לא לעשות הכל לבד- 

במיוחד בעידן האינטרנט יש לנו נטייה לעשות הכל לבד. יצא לי לפגוש הרבה נשים שקראו כמה מאמרים או שמעו על כל מיני תפריטים שעבדו לכמה נשים שהן מכירות והחליטו לעשות ערבוב מהכל ולהתחיל לעשות הכל לבד. אותן נשים באמת היו חדורות מוטיבציה וחלקן הצליחו לרדת כמה קילוגרמים אבל תוך זמן קצר המשקל נתקע וכולן עלו אותו בחזרה. אני מאוד בעד עבודה עצמאית וחושבת שאף אחת לא צריכה שוטר מעל הראש כדי לאכול נכון ולחיות אורח חיים בריא, אבל כן חשוב ללכת לפי נוסחה אחת ולא לערבב בין כל מיני שיטות ומיתוסים. אגב, יכול להיות שכל שיטה עובדת מצוין אם פועלים לפיה, אבל ברגע שמתחילים לערבב בין שיטות פה הטעות מתחילה. צריכים לבחור שיטה אחת שעובדת ושהיא מוכחת וכבר עזרה להרבה נשים לרדת במשקל, כזו שאת מתחברת אליה וללכת לפיה. ברגע שלוקחים מכל שיטה כמה עקרונות זה משנה לגמרי את הנוסחה וכנראה שלא תגיעי לתוצאות שאת רוצה ובטח שלא תתמידי בזה לזמן ארוך. אם את מרגישה שאת זקוקה לעזרה או להכוונה תתייעצי עם אנשי מקצוע, מישהו/י שאת מתחברת אליו/ה ותעשי איתו את התהליך ביחד בצורה נכונה ובטוחה. רק כך תגיעי לתוצאות שאת רוצה ותשמרי עליהן לטווח הרחוק.

ץ

אז בין אם את רוצה להתחיל תהליך של ירידה במשקל ואורח חיים בריא ובין אם את כבר בתהליך מסוים תקפידי לעשות את התהליך בצורה נכונה ומבוקרת ולהימנע מחמש הטעויות שגורמות לך לא לרדת במשקל כשאת מתחילה בתהליך וכמובן להבין מה גורם לך טוב ומה עוזר לך לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן.  

ץ

ץ

מוזמנת להירשם לעוד תוכן מעניין בנושאי כושר אורח חיים בריא הריון אימהות ולייפסטייל

המלצות קריאה

© כל הזכויות שמורות ל -Mom To Be FIT | מורן טנצמן 2021

* אין באמור לעיל כדי להוות המלצה אישית ו/או ייעוץ רפואי או תחליף לייעוץ רפואי ובכל אופן יש להיוועץ ברופא המטפל לפני כל פעילות והשימוש באתר בזמן ההריון לפניו ואחריו. באחריות המשתמשים והגולשים לקבל ייעוץ ע”י גורם רפואי מוסמך.
השימוש באתר מהווה הסכמה לתקנון ותנאי השימוש באתר.